Tuesday, April 1, 2014

Salam Perkenalan

Teks :Fyda Adim
Foto : Carian Google

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Entri pertama ini akan diperkenalkan serba sedikit mengenai kewujudan blog ini.   Blog ini akan menjadi perantara untuk saya belajar menghasilkan penulisan yang diilhamkan sendiri hasil daripada imaginasi saya.  Walaupun masih lagi berdingkit-dingkit dalam dunia penulisan, akan tetap diteruskan juga jika ada waktu senggang saya.


Minat dalam penulisan sejak di bangku sekolah cuma tidak diperluaskan lagi kerana waktu itu diri ini tidak didedahkan dengan dunia luar.  Cuma menulis pada sebuah diari waktu itu.  Kemudian tahun 2009 saya mula berjinak-jinak dengan dunia blog ke hari ini.  Suami yang menjadi pendorong utama saya dalam dunia blogger ini.  Akhirnya jatuh cinta dengan penulisan sehinggalah saya bertemu dengan seorang sahabat yang jauh usianya dengan saya.  Walaupun perbezaan usia tujuh tahun, tapi kami boleh berkongsi minat yang sama.  Biarlah orang hendak berkata janji kami tidak kacau sesiapa.  Hanya memenuhi apa yang kami minat. 

Maka hari ini wujudlah blog ini.  Nama blog yang tercetus gabungan nama saya sendiri serta anak-anak yang menjadi kekuatan diri dan mengajar saya lebih matang.  Amryana iaitu Ammar dan Adriana.  Harta saya dunia akhirat.

Moga saya peroleh apa yang diimpikan selama ini.  Diri ini hanyalah insan biasa.  Perlukan dorongan daripada semua.  Jika ada teguran dan penambahbaikan dalam penulisan saya, bolehlah tinggalkan komen.  Saya amat alu-alukan untuk memperbaiki diri tetapi biarlah menjaga bahasa supaya saya tidak tersentap atau apa juga perasaaan yang akan dirasai ketika membaca komen yang diberikan.  Kerana saya adalah manusia biasa...

Itu sahaja entri pertama.  Pada sesiapa yang singgah di sini sudi-sudilah membaca atau menjenguk garapan daripada saya.  Ingat saya hanya penulis biasa-biasa sahaja.

Sekian...



1 comment:

  1. assalamualaikum....selamat berkenalan..terima kasih kerana masukkan blog saya dalam list..semoga kita sama2 berjaya dalam bidang ini...

    ReplyDelete